Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

T91o48m72á65š 14K17r19a63u13s

24. 12. 2013 12:55

Maruško, mám stejnou zkušenost. Tvrdím, že jako invalidní důchodce si nemohu dovolit levnou uzeninu z kuřecího separátu či ještě horších surovin. A přesto, že nakupuji kvalitní a dražší výrobky, vycházím lépe . stačí mi menší množství.

0 0
možnosti
IN

Dobré ráno ... třetí článek na téma supermarkety, letáky a sleva ....Musím se přiznat, že mi to nevadí, baví mě číst reakce lidí ;-) .... Chudí lidé, tím chci říci "opravdu chudí lidé" určitě nemají plné košíky a ani nekupují levné uzeniny, oni totiž nemají peníze ani na ty levné a ani na ty drahé a jestli ano, tak to znamená, že po týdnu už nemají co jíst.

0 0
možnosti
Foto

Já to napsala jen jako reakci na lkaní, mne tak trošku dráždí, že si lidé jen stěžují, ale nejsou ochotni se zamyslet nad svým "nákupním chováním". I chudí lidé se umí zamyslet. Někteří si už začínají uvědomovat, že když koupí chleba za 25 (kilovku) a on se druhý den nedá jíst a třetí den už je plesnivý, vyjde je to dráž, než když koupí kilový chleba za 35, ale vydrží celý týden, takže se sní do poslední kůrčičky....Tedy je rozdíl, jestli koupím 3x chleba za 25 = 75, nebo jednou za 35 ;-)

1 0
možnosti
Foto

Paní Zabilová, ono to s těmi plnými vozíky není tak jednoduché, u nás se lidé koukají hlavně na cenu, menší část jich pak srovná poměr cena-hodnota. A když jedete nakoupit pro 4-členou rodinu na měsíc, tak vozík hravě nacpete ;-D

0 0
možnosti
MZ

Máte pravdu, ale to, že koukají na cenu je jejich chyba...pak si nemají co stěžovat.

A není lepší nakoupit třeba jen na týden méně a čerstvějších potravin? Pak si všichni stěžují na konzervanty, stabilizátory a další chemii v jídle...

Víte, já těmto nákupním výletům nefandím...

0 0
možnosti
Foto

Paní Ondarčeková, já se naučila nekoukat jen na cenu, ale srovnávat poměr cena - kvalita (honosný název pro hodnotu Jak mne to zasytí) v době, kdy jsem byla nezaměstnaná a musela každou korunu nejen obrátit, ale dokonce obrátit dvakrát.  

A ono se to skutečně vyplatí. Pravda, při nákupu si musí leckdo myslet, že jsem blázen :D, protože studuji složení výrobků.

1 0
možnosti
MZ

blázen je ten, kdo je nečte R^

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, ale lidi nemaj' peníze, tak si radši koupěj' levný potraviny. A s tou zeleninou a ovocem mám stejný zkušenosti, Vietnamci prostě uměj'.;-)R^

0 0
možnosti
PS

Zdražování potravin je v ČR nejvyšší v Evropě, hlásají články médií. Ovšem nejen zdražování, ruku v ruce s tím upadá kvalita. Co se s tím dá dělat ?

Lidi se dělí na 2 skupiny. 1. velká skupina propadá apatii, druhá je akční. Úspory, samospotřeba je stále aktuálnější téma, nejen pro obecní a firemní rozpočty, ale i pro rodinné rozpočty, v souvislosti s pokračováním ekonomické krize. Peníze, které ušetříte, jako by jste vydělali.

Bedýnky

Jde o systém, ve světě velmi rozšířený. Vzniká komunita, která odebírá „ovozel“ v bedýnkách od místního farmáře, podle toho kolik se urodí a co se právě urodí. Mají to čerstvé, zpravidla i bio, a bez přirážek supermarketů. Za bedýnky platí předem, nebo při odběru. Například malá bedýnka pro 2 lidi na týden bývá v ceně 250,- Kč, větší bedýnka pro 4 člennou rodinu 350,- Kč. Včetně dovozu. Nevýhodou je, že nikdy předem neví, co dostanou. Co právě zraje.

Je to výhodné pro občana – konzumenta, i zemědělce. Zvyšuje se kvalita, je to zelenina s původem a dochází k obcházení obchodních řetězců. Zemědělec má jistotu odbytu. Někdy se komunitní zemědělství provádí na základě paušálních plateb zemědělci a členové komunity tak mají podíl i riziko, na hospodaření zemědělce. Když se hodně urodí, mají všichni. Když málo, stejně tak následky nesou všichni.Bedýnky je systém, jak obejít obchodní řetězce.EU

0 0
možnosti
PS

Kvalitu řeší samovýroba. Chleba peče pekárna, čerstvý, nádherný, bez chemie, 3 minuty práce, 2000 rajčat lze vypěstovat na 1 m2,  7 slepic vám dá mraky vajec, a mnohé kvality dodá systém bedýnek = legální obcházení marketů. EU

0 0
možnosti
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1317x
Jsem prý stále praštěná, skoro nepřetržitě optimistická a myslím, že život stojí za to.

Seznam rubrik